Us oferim un reportatge sobre el Treball Globalitzat per Centres d'Interès. Farem dues entrades diferents: una dedicada a l'opinió del professorat i l'altre centrada en l'alumnat.
El Treball Globalitzat per Centres d'Interès (TGCI)
El treball globalitzat és una assignatura que pretén ensenyar als alumnes coses noves.
![]() |
| Documental sobre el bosc d'on traiem la informació sobre les xarxes tròfiques |
Aquest trimestre hi ha tres treballs globalitzats diferents: El primer és a Walk Trough Art, que el porten la Carme i la Rosa, el segon és el Bosc, que el porten el Tomàs i en Jordi i el tercer és Diferències que hi treballen l’Ana i la Núria.
Cada alumne fa 8 hores per setmana de treball globalitzat i al llarg del trimestre haurà passat per tots tres treballs.
Tots els professors i professores creuen que estem treballant bastant bé en els diferents ambients dels treballs globalitzats. Per exemple la Carme opina sobre els objectius dels treballs globalitzats:
- Crec que els treballs globalitzats intenten crear un ambient de treball en què l’alumnat pugui aprendre autònomament.
Després el Tomás ens ha dit que els alumnes estaven satisfets amb els treballs:
![]() |
| Un vídeo de la història d'una nena del Congo. Els materials són al Moodle. |
- Mica en mica han anat entenent quins eren els objectius del Treball i s’hi han anat adaptant amb força entusiasme. Com a prova del que us dic, aquí teniu el resultat d’una de les preguntes que he fet en acabar les dues edicions del Treball. Està prou bé, oi?
I més tard, li hem preguntat a l’ Ana com creia que estaven funcionant els treballs globalitzats, i ens ha respost:
| L'Ana ajudant al Sergio |
- Crec que a poc a poc ens anem acostumant a treballar d’aquesta manera nova. D’entrada, fa mandra, perquè no hi ha receptes. Cal pensar, cal donar-li voltes al cap. A vegades és més fàcil fer exercicis mecànics, però també és més avorrit. A més cal posar en moviment les neurones, que si no, s’oxiden.
Els treballs globalitzats fan que l’estudiant es trobi davant d’un problema o d’un tema i que l’hagi de mirar i de resoldre des de diferents punts de vista, que hagi d’usar per entendre’l recursos i coneixements diversos: uns de llengua, uns altres de matemàtiques, uns altres de ciències naturals o socials – pensa l’Ana. Segons ella s’assembla a la vida real, on no hi ha problemes de ciències o de matemàtiques, sinó situacions on hem d’aplicar les diferents eines que tenim per sortir-nos-en.
Més tard, li vam tornar a preguntar al Tomás si era important saber coses sobre la natura i ens va respondre:
I tant!, però com deia en els objectius, en aquest treball no només es parla de Naturalesa... El treball del Bosc ens ha servit també per aprendre a escriure millor, per identificar les característiques bàsiques d’alguns moviments pictòrics, per plantejar-nos una pregunta i fer la recerca necessària per poder respondre-la, per conèixer les eines necessàries per treballar la fusta...
Després, li vam preguntar a l’Ana quin tipus d’examen van fer, i si semblava difícil a nivell dels alumnes:
- L’examen es fa amb tot el material a l’abast i planteja problemes on l’estudiant ha de posar en marxa i relacionar els coneixements adquirits. Ha de buscar informació, entendre-la, relacionar-la, comparar-la i expressar-la. Ha de treballar amb informació en diferents formats: la llengua escrita, els mapes, els gràfics, les il·lustracions.
![]() |
| Materials del TGCI del Walk through art |
Segons ens han informat els pròxims treballs globalitzats seran “The House of my dreams” que tindrà com a eix vertebrador el disseny de l’habitatge somiat per cada alumne. Un altre grup tractarà sobre els paisatges de Catalunya, i un altre sobre els estels i els planetes relacionat amb l’Univers.
I aquí, acabem el petit redactat sobre els Treballs Globalitzats en Centres d’Interès (TGCI), que ens ha explicat el professorat.
Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració, i us demanem disculpes si us hem fet perdre molt de temps.
Eva V., Berta F. i Irene R.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada